Prin lege, aveti dreptul de a fi informat in relatia dumneavoastra cu Alive Capital.
Aveti dreptul sa cereti si sa primiti, gratuit, inainte de semnarea contractului de furnizare, o copie a acestuia si a conditiilor-standard de furnizare a serviciului, dupa caz.
Inainte de semnarea contractului de furnizare, Alive Capital are obligatia de a va pune la dispozitie, in scris, urmatoarele informatii:
- Etapele si documentele necesare pentru incheierea unui contract de furnizare;
- Ofertele tip pentru care puteti opta, dupa caz;
- Contractul corespunzator ofertei alese, dupa caz;
- Preturile si tarifele practicate.
Verificati inainte de semnare daca, in contractul primit sunt incluse cel putin urmatoarele informatii:
- Identitatea si adresa furnizorului;
- Serviciul furnizat, nivelurile de calitate a serviciului oferit si continuitatea in alimentare, precum si termenul de incepere a derularii contractului;
- Pretul/tariful aplicabil;
- Durata contractului, conditiile de reinnoire/prelungire a contractului si de intrerupere temporara a alimentarii cu energie electrica/gaze naturale, dreptul de denuntare unilaterala a contractului;
- Compensatiile/despagubirile si modalitatea de rambursare aplicabila in caz de nerespectare a nivelurilor de calitate a serviciului prevazut prin contract, dupa caz;
- Penalitatile pe care trebuie sa le platiti daca nu respectati prevederile contractuale.
Furnizorul dumneavoastra Alive Capital are obligatia de a va oferi, la cerere, un extras tiparit al procedurii de inregistrare, investigare si solutionare a petitiilor primite de la consumatori.
Furnizorul dumneavoastra Alive Capital este obligat sa va informeze in legatura cu orice modificari ale preturilor, modului de facturare, de incasare sau ale altor conditii din contract, in mod direct si in timp util, intr-un mod transparent si usor de inteles.
Daca nu sunteti de acord cu modificarile anuntate, aveti dreptul de a renunta la contract fara a plati
despagubiri, respectand prevederile contractuale si legale in vigoare.
In situatia in care apar neintelegeri precontractuale si partile nu ajung la o intelegere, conform Ordinului ANRE nr. 35/2013 pentru aprobarea procedurilor privind solutionarea/medierea neintelegerilor aparute la incheierea contractelor in domeniul energiei, partile se pot adresa catre ANRE in vederea declansarii procesului de solutionare la nivelul autoritatii.
Pentru solutionarea disputelor aparute in derularea contractelor, in cazul in care partile nu ajung la o intelegere, acestea se pot adresa catre ANRE in vederea solutionarii, in conformitate cu Ordinul ANRE nr. 61/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea comisiei pentru solutionarea disputelor pe piata angro si cu amanuntul aparute intre participantii la piata de energie electrica si gaze naturale.
ANRE – AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
Str. Constantin Nacu, nr. 3, Sectorul 2, Bucuresti, Romania
Telefon: 021. 327.81.00; fax: 021 312 43 65, numar gratuit: 0800800410
E-mail: [email protected]o , Website: www.anre.ro