Datele cu caracter personal vor putea fi dezvaluite fara consimtamântul dumneavoastra în caz de litigii/dispute privind fraudele la plata catre urmatorii destinatari: Bancile implicate în platile online, Organismele Internationale de Carduri si Furnizori de servicii/produse, respectiv conform Legii, catre institutiile abilitate.
In conformitate cu dispozitiile Legii nr.677/200, clientii nostri au urmatoarele drepturi:
1) Dreptul la informare (art.12)
2) Dreptul la acces la date (art.13) – dreptul de a obtine, la cerere si în mod gratuit, pentru o solicitare pe an, confirmarea ca datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de operatorul de date.
3) Dreptul la interventie (art.14) – dreptul de a solicita operatorului de date, printr-o cerere scrisa si în mod gratuit, urmatoarele:
a) rectificarea, actualizarea, blocarea sau stergerea datelor incomplete, inexacte sau prelucrarilor nelegale;
b) transformarea datelor personale nelegale în date anonime;
c) notificarea tertilor cu privire la operatiunile prevazute la lit. a) si b).
4) Dreptul la opozitie (art.15) – dreptul de a se opune, în mod gratuit si printr-o cerere scrisa, din motive întemeiate si legitime legate de situatia sa particulara, ca datele care o vizeaza sa faca obiectul unei prelucrari.
5) Dreptul de a se adresa justitiei (art.18) – dreptul de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor garantate de lege si care au fost încalcate.
6) Dreptul de a face plângere la autoritatea de supraveghere (art.25).
Limitari privind utilizarea anumitor tehnici de comunicatie la distanta
Art. 1. – Urmatoarele tehnici de comunicatie la distanta necesita acordul prealabil al consumatorului:
a) sistem automatizat de apel fara interventie umana (automat de apel);
b) telecopiator (fax)
c) adresa de posta electronica (e-mail)
Art. 2. – Utilizarea altor tehnici de comunicatie individuala la distanta in afara celor prevazute la art. 1 nu este permisa daca exista un refuz manifestat de consumator.
Lista cuprinzand tehnicile de comunicatie la distanta
a) imprimat neadresat;
b) imprimat adresat;
c) scrisoare tipizata;
d) publicitate tiparita cu bon de comanda;
e) catalog;
f) telefon cu interventie umana;
g) telefon fara interventie umana (automat de apel, audiotext);
h) radio;
i) videofon (telefon cu imagine);
j) videotext (microordinator, ecran Tv cu tastatura sau ecran tactil);
k) posta electronica (e-mail);
l) telecopiator (fax);
m) televiziune (teleshopping).